Szkolenie dedykowane jest osobom, które miały już styczność z VoIPem,
ale napotkały pewne trudności podczas wdrażania czy korzystania z tej
technologii w swojej firmie (u klienta). Podczas szkolenia przypomnimy
sobie jak działa VoIP (skupimy się na protokołach SIP/RTP).
Po teoretycznym wstępie przejdziemy do zasadniczej części szkolenia,
w której na żywo wywołamy najczęściej spotykane problemy, a następnie
je przeanalizujemy i rozwiążemy. Podcza szkolenia będziemy używali
sprzętu najpopularniejszego obecnie na naszym rynku:
IPPBX - Slican, telefony - Yealink, Gigaset, Slican, router: Mikrotik
Wymagania wstępne:
Podstawy działania sieci komputerowych.
Podczas szkolenia uczestnicy zagłębią się w następującą tematykę:
zasada działania telefonii VoIP
sygnalizacja SIP (requests, responses)
kodeki audio
strumień RTP
transmisja DTMF
narzędzia wspomagające analizę problemów
SIP ALG, SIP Helper
optymalna konfiguracja routera (np. Mikrotik) na potrzeby VoIP
W części praktycznej zaczniemy od analizy poprawie działających połączeń, a następnie wywołamy, omówimy i naprawimy najczęściej spotykane problemy, w tym:
nic nie działa
trochę działa, ale rozmówcy się nie słyszą
jest trochę lepiej, ale jeden z rozmówców nadal nic nie słyszy
działa, ale jakość połączenia jest niska
zasadniczo wszystko działa, ale część połączeń nie dochodzi do skutku
Długość kursu:
Czas trwania: 1 dzień (1 x 8 godzin)
godziny zajęć: 9-17
VoIP – poziom podstawowy
Cena: 1290 netto
1586,70zł brutto
Najbliższe terminy:
Mikrotik Warsaw Training Center Piotr Wasyk Michał Filipek
Spółka Cywilna
Ogrodowa 58, 00-876 Warszawa