VoIP (SIP/RTP) – Diagnostyka – poziom 1

Szkolenie dedykowane jest osobom, które miały już styczność z VoIPem, ale napotkały pewne trudności podczas wdrażania czy korzystania z tej technologii w swojej firmie (u klienta). Podczas szkolenia przypomnimy sobie jak działa VoIP (skupimy się na protokołach SIP/RTP). Po teoretycznym wstępie przejdziemy do zasadniczej części szkolenia, w której na żywo wywołamy najczęściej spotykane problemy, a następnie je przeanalizujemy i rozwiążemy. Podcza szkolenia będziemy używali sprzętu najpopularniejszego obecnie na naszym rynku: IPPBX - Slican, telefony - Yealink, Gigaset, Slican, router: Mikrotik

Wymagania wstępne:

  • Podstawy działania sieci komputerowych.

Podczas szkolenia uczestnicy zagłębią się w następującą tematykę:

  • zasada działania telefonii VoIP
  • sygnalizacja SIP (requests, responses)
  • kodeki audio
  • strumień RTP
  • transmisja DTMF
  • narzędzia wspomagające analizę problemów
  • SIP ALG, SIP Helper
  • optymalna konfiguracja routera (np. Mikrotik) na potrzeby VoIP

W części praktycznej zaczniemy od analizy poprawie działających połączeń, a następnie wywołamy, omówimy i naprawimy najczęściej spotykane problemy, w tym:

  • nic nie działa
  • trochę działa, ale rozmówcy się nie słyszą
  • jest trochę lepiej, ale jeden z rozmówców nadal nic nie słyszy
  • działa, ale jakość połączenia jest niska
  • zasadniczo wszystko działa, ale część połączeń nie dochodzi do skutku

Długość kursu:

  • Czas trwania: 1 dzień (1 x 8 godzin)
  • godziny zajęć: 9-17
mwtc_logo

Mikrotik Warsaw Training Center Piotr Wasyk Michał Filipek
Spółka Cywilna
Ogrodowa 58, 00-876 Warszawa