VoIP (SIP/RTP) – Diagnostyka – poziom 1

Szkolenie na poziomie podstawowym jest przeznaczone dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z technologią VoIP. Uczestnicy zdobędą podstawowe umiejętności niezbędne do konfiguracji i zarządzania systemami VoIP. Kurs obejmuje praktyczne ćwiczenia, które umożliwiają zrozumienie podstawowych zasad działania VoIP, konfigurację podstawowych usług oraz rozwiązywanie problemów. Po zakończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie samodzielnie zarządzać podstawowymi systemami VoIP i integrować je z istniejącą infrastrukturą sieciową. Podczas szkolenia będziemy używali sprzętu najpopularniejszego obecnie na naszym rynku: IPPBX - Slican, telefony - Yealink, Gigaset, Slican, router: Mikrotik

Wymagania wstępne:

  • Podstawy działania sieci komputerowych.

Podczas szkolenia uczestnicy zagłębią się w następującą tematykę:

  • zasada działania telefonii VoIP
  • sygnalizacja SIP (requests, responses)
  • kodeki audio
  • strumień RTP
  • transmisja DTMF
  • narzędzia wspomagające analizę problemów
  • SIP ALG, SIP Helper
  • optymalna konfiguracja routera (np. Mikrotik) na potrzeby VoIP

W części praktycznej zaczniemy od analizy poprawie działających połączeń, a następnie wywołamy, omówimy i naprawimy najczęściej spotykane problemy, w tym:

  • nic nie działa
  • trochę działa, ale rozmówcy się nie słyszą
  • jest trochę lepiej, ale jeden z rozmówców nadal nic nie słyszy
  • działa, ale jakość połączenia jest niska
  • zasadniczo wszystko działa, ale część połączeń nie dochodzi do skutku

Długość kursu:

  • Czas trwania: 1 dzień (1 x 8 godzin)
  • godziny zajęć: 9-17
mwtc_logo

MWTC Piotr Wasyk Michał Filipek
Spółka Cywilna
Ogrodowa 58, 00-876 Warszawa